مدیركل دفتر بازرسی، ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایات وزارت بهداشت گفت: اكنون امكان ارتباط با سامانه های 1490، 1590 و 1690 وجود ندارد و تنها راه ارتباطی مردم با وزارت بهداشت شماره 190 است.
دكتر محمد حسین حیدری با اشاره به نحوه پاسخگویی در سامانه 190 این وزارتخانه اظهار كرد: مردم از طریق این سامانه كه تنها مركز پاسخگویی به شكایات وزارت بهداشت محسوب می شود می توانند مشكلات خود را در خصوص درمان، دارو، بهداشت، اورژانس پیش بیمارستانی و همچنین بیماری كووید 19 با ما در میان بگذارند.
وی به دیگر خطوط ارتباطی مردم با وزارت بهداشت اشاره و تصریح كرد: اكنون امكان ارتباط با سامانه های 1490، 1590 و 1690 وجود ندارد و تنها راه ارتباطی مردم با وزارت بهداشت شماره 190 است.
حیدری با تاكید بر اینكه همه شكایتهای مردمی ثبت شده در این سامانه مورد بررسی قرار گرفته و پیگیری می شود، عنوان كرد: هموطنان عزیز می توانند با كد رهگیری كه پس از تماس با سامانه به آنها ارائه می شود، روند رسیدگی به مشكل خود را پیگیری كنند و اطمینان داشته باشند كه مسائل آنها دنبال خواهد شد.
مدیركل دفتر بازرسی، ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایات وزارت بهداشت به تعطیلی برخی مشاغل در وضعیت كنونی شیوع ویروس كرونا اشاره و مطرح كرد: درصورتی كه مردم درخصوص مشكلات بهداشتی و درمانی مشاغلی كه اكنون فعالیت دارند، پرسش یا شكایتی دارند حتما با سامانه 190 تماس حاصل كنند و اگر درخصوص باز بودن یا نبودن مشاغل دیگر گزارشی دارند، می توانند از طریق اتاق اصناف، فرمانداری ها و نمایندگی های خاص مربوط به وزارت صمت با مسئولان مربوطه در میان بگذارند.
حیدری با بیان اینكه مردم می توانند از طریق سامانه 124 هم مشكلات خود را بازگو كنند، بیان كرد: همچنین اگر شخصی احساس كرد مشكلی را كه از این طریق عنوان كرده پیگیری نشده است، می تواند از طریق اتاق اصناف منطقه خود با همان شماره های شهرستانی مجددا اقدام كند.
مدیركل دفتر بازرسی وزارت بهداشت افزود: امیدواریم با هماهنگی به وجود آمده بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم و آنها بتوانند با یك سامانه خاص مسائل و مشكلات خود را با ما در میان بگذارند.